Kos marketing vs Kos penyelidikan

Assalamualaikum!
Hai hai hai..
Berjumpa lagi kita.

Kali ni fuzah nak cerita tentang duta Mary Kay.

Perasan tak selalunya brand terkenal menggunakan artist terkenal sebagai duta? Rasa-rasanya..kos tinggi yg digunakan utk bayar duta tu siapa yg bayar ye, company atau customer?

Fuzah ada belajar tentang kos marketing ketika degree dulu (maaf fuzah terlupa tajuk subjek)..segala kos pengiklanan, kos duta diserap ke dalam harga produk..maka..siapa yg tanggung jika bukan kita sebagai customer.

Jadi macam mana pula dengan Mary Kay?
Haa uols sekelian mesti tak pernah dengar tentang duta Mary Kay kan? Sebabnya..beauty consultant Mary Kay itu sendiri adalah duta..kami lah pengguna setia produk Mary Kay, maka kami lah bukti keberkesanan produk..so uols jangan hairan ye jika beauty consultant Mary Kay selfie sokmo di media sosial..hehe..

Tapi uols ada tertanya-tanya tak..jika Mary Kay tiada duta..ke mana kos marketing tu pergi? Sebab..harganya macam mahal.. (macam je uols..tapi sekali beli InsyaAllah tahan 5 bulan). Sebenarnya Mary Kay invest berjuta-juta dollar utk penyelidikan dan ujikaji produk demi keselamatan dan keberkesanan nya sentiasa terjamin. Sentiasa? Ye..sentiasa. Maksudnya penyelidikan tak terhenti..sentiasa upgrade utk kualiti produk.

So untung tak..uols bayar produk dgn kos penyelidikan berbanding uols bayar produk yg tinggi kos duta?

Fuzah rasa untung dan bertuah..jadi pengguna pada produk yg berkualiti. Rasa puas hati dan sangat berbaloi.

Sebab tu daripada customer fuzah upgrade pula sign up menjadi ahli..

Jom.
Cuba produk Top 5 Global Brand ni.
InsyaAllah awak jatuh cinta sepertimana fuzah jatuh cinta berkali-kali setiap kali cuci muka dengan produk ni. =)

😘
Fuzah
017 8569486
Page: Fuzah Husna MK

No comments:

Post a Comment